Szeretem, ahogy különböző szervezetek úgymond felhasználják a szponzorációkat. Sokszor használom ezt a kifejezést, hogy felhasználják, amikor szponzorációról és partnerségekről beszélek, és rájöttem arra, hogy az embereknek fogalmuk sincs arról, hogy mit értek ez alatt a szó alatt.

Egy szponzoráció felhasználása tulajdonképpen az, ahogy az emberek optimalizálják a kapcsolataikat. Okos kis szójátékokban láthatsz erre példát; College Gameday a Home Depot támogatásával. Felhasználásokat láthattok nyeremény sorsolásokban is; Bobblehead Night a Six Flags over Texas közreműködésével. Rengeteg ilyen példa van még, és napokig sorolhatnám. Ha legközelebb kint jársz nagy hirdetőtáblák előtt, vagy épp tv-t nézel, tegyél magadnak egy szívességet és keress okosan elrejtett szponzorációs üzeneteket. Meg leszel lepve, mennyi is van belőlük.

Az ilyen felhasználás egy kétirányú utca, mert szükség van a szponzorált és a szponzoráló együttműködésére. Erőforrások, pénz, vagy épp munkaórák szükségesek egy sikeres vállalkozáshoz. Ez az a rész, ahol rengeteg eSport csapat bukik el. Számos csapat csak egyetlen dologra fókuszál, ez pedig a gyakorlás, gyakorlás, gyakorlás, semmi marketing. Szeretnék egy pillanatra ezekhez a játékosokhoz szólni:

Sok ember fog titeket hivatásos játékosnak hívni, mert pénzt kerestek. Nem vagytok hivatásos játékosok. A hivatásos játékosoknak többet kell tenniük, a gyakorlásnál. . A hivatásosoknak meg kell mozgatnia a szurkolókat. Meg kell hajolniuk azok előtt, akik miatt az álmukat élhetik. Ha ezt nem csinálod, akkor csak egy gamer vagy, aki, – egyelőre – pénzt keres ezzel.

Ha konkrét eSportos példát kellene mondanotok, valószínű, hogy az Evil Geniuses jutna az eszetekbe. Ők a legjobbak abban, hogy a partnereik biztosan megkapják, amire szükségük van. Legalábbis én így látom. Lehet ez egy Q&A az EG Raidcall csatornán, vagy egy Monster energiaital kortyolgatása a kamerában. De az MLG is ugyanilyen remekül használja fel a saját szponzorait. A BIC reklámok fantasztikusak. A Dr. Pepper Ultimate Gaming House csodálatos, és arra próbál utalni, hogy a Dr Pepper meg tudja változtatni egy játékos életét. Nem is lehetne vonzóbb ez egy márkának. Ott van még a Turtle Beach Listen-ins, kiváló példa arra, hogy hogyan kerüljön be a köztudatba egy hangtechnikát gyártó céganélkül, hogy Headseteket dobálna minden stream néző arcába.

Gondolj arra, hogy a legtöbb szervezet mit tesz a szponzoraikkal. Oda dobnak egy logót a pólóikra, streamre és weboldalra. Mennyire előnyös ez egy támogatónak? A véleményem szerint nem túlságosan, miközben a csapatoknak annál inkább, főleg rövidtávon, mert nem kell a saját erőforrásaikat felhasználniuk.

A felhasználás nem arról szól, hogy folyamatosan oda dobsz valamit a közönséged elé. Ami azt illeti, túl sok zajt hoz létre, és ezt a zajt a tömeg gyakran, gyorsan elfojtja. A szponzorációknakkreatívnak kell lenniük, ha a legtöbbet szeretnéd kihozni nem csak a támogató cég, de a saját szervezeted számára is. Egy tökéletes világban, a jobb felhasználás több pénzt fog eredményezni, amikor arra kerül a sor, hogy meg kell újítani a szponzorációs szerződést, de ez nem minden esetben igaz, főleg ha kis költségvetésű üzletről van szó. Ugyanakkor, ha a kapcsolat elég jól működik, és a márka fellendülését, vagy eladásban való növekedését eredményezi, egyre nagyobb szeletet kaphatsz majd a tortából.

Hogy bemutassam, milyen is egy jó kapcsolat az eSport világában, az IBUYPOWER jelenlegi kampányait fogom prezentálni. Biztosíthatlak, hogy semmilyen juttatást nem kaptam az IBUYPOWER-től, csak egyszerűen tetszik, amit csinálnak. A felhasználás remek összehangolása a szervezet erőforrásaival, három különböző módon történik. Termékek, Tartalmak, és Hirdetések.

TERMÉKEK

Néhány hete, az IBUYPOWER bejelentette a Counter Logic Gaming számítógépeket. Három különböző rendszert hoztak létre, és találóan elnevezték őket. Hivatalos CLG rendszer (alap modell), Versenyképes CLG rendszer (közepes modell), és a HotshotGG Kiadás (legfejlettebb modell). A rendszerek elnevezésével fején találták a szöget. Az IBUYPOWER Revolt nem egy olcsó számítógép, és a szurkolók legtöbbje nem engedheti meg magának a HotshotGG Kiadás megvételét. A legolcsóbb pc-re való „Hivatalos CLG rendszer” név ragasztása még elérhetőbbé tette a promóciót az emberek többségénél. Ha egy rajongó beszerez egy ilyen gépet, úgy érezheti, hogy közelebbi kapcsolatba került a kedvenc csapatával. Ha magasabb szintre szeretne lépni, akkor megveheti a drágább, „Versenyképes CLG” és HotshotGG rendszereket is. Igazán remek munkát végeztek azzal, hogya szurkolókra bízták, hogy kifejezzék elhivatottságukat különböző „szinteken”.

A cégnek nem kellett volna minden erejét belefektetni ebbe a promócióba. Megállhattak volna a hivatalos rendszernél, és elsétálhattak volna nagy sikerrel, de ők inkább folytatták. Lehetőséget adtak a vásárlóknak az elkötelezettségüknövelésére, és bár nem tudjuk, hogy mennyit adtak el ezekből a termékekből, abban biztosak lehetünk, hogy sok ember figyelmét keltette fel, és a CLG rajongók közt óriási vevőkört hozott létre, amire egy logó egy pólón nem képes.

TARTALOM

Fontos, hogy egy magát szakértőnek mondó szponzoráló cég bekapcsolódjon a csapat és a játékosok keringésébe. Ebben az esetben, az IBUYPOWER három LCS csapatot támogat, egy nagyon népszerű közvetítő duo-t Starcraft 2-ben, és más tartalom készítőket szerte az esport világában. Annak érdekében, hogy a lehető legtöbbet hozzák ki egy ilyen megállapodásból, hasznosítaniuk kellett azt a tudást, ismertséget, amihez a csapatok által hozzáfértek különböző játékokban.

Meg is tették. Az IBUYPOWER elindított nem is olyan régen egy blogot, ahová a leszerződött LCS csapatok játékosai, illetve Artosis a Starcraft 2-ből kezdtek el írni. Ezek a cikkek rendszerint olyan témákat érintettek mélyebben, amit egy rajongó el akar olvasni:Hogyan jutottak a játékosok oda, ahol most vannak, hogyan hódították meg a soloq-t, hogyan látják az új patch változásokat, stb. Azért elmondanám a tartalom menedzserüknek, hogy ne árasszák el a blogot jelentéktelen szeméttel, és fókuszáljanak inkább arra, amire az olvasó közönség vágyik, ami ebben az esetben, a játékosok véleménye a játékról.

Milyen fajtájú forgalmat hoz ez az üzleti blognak? Nincsenek meg a pontos számadatok, de nincs is rájuk szükség, hogy nagyjából megtudjuk becsülni az olvasó számokat, amiket elérnek. HotshotGG bejegyzése a LeBlanc változásokról az előző patchben, 768 pontot kapott redditen, ami elég ahhoz, hogy legfelülre, vagy közel a legelső helyhez kerüljön a reddit egyik oldalán, az r/leagueoflegends-en, aminek több mint 600 000 feliratkozója van. Nem mellesleg, Facebookon 157 kedvelést kapott. Ha mind ezt összevetjük, akkor rájöhetünk, hogy nem kevés forgalmat hoztak létre a szponzoráló cég javára, csak azért, mert képesek voltak a számukra rendelkezésre álló forrásokra támaszkodni.

Banner hirdetések

Amit nem látunk olyan gyakran ezen a területen, azok a hirdetések. Ha mégis szerencsénk van, és felfigyelünk egyre, akkor valószínű, hogy egy kis dubstep-el lesz fűszerezve, és nem sok párbeszéd lesz benne, csak néhány felvillanó kép különböző eseményekről, főleg ha az egész a Razer által van elkészítve. Ez mind jó és szép, de én szívesebben látnám és hallanám, ahogy HuK vagy Stephano felbukkan egy reklámban, és elmondja, hogyan kéne éreznem egy-egy termékkel kapcsolatban. Végül is, te pénzt adsz, hogy a termékeidet támogassák, nem igaz?

Az IBUYPOWER a banner hirdetések felé vette az irányt a legutóbbi kampányukkal. Ezekelég hatékonyak voltak ahhoz, hogy felkeltsék az érdeklődésemet. Remélhetőleg nem csak az enyémet, mert szerintem rettentő jó munkát végeztek vele.

Láttunk már a múltban ilyenre példát, amikor a Gunnar csinált hasonlót az inControl-al és Ocelote-al. Úgy gondolom, hogy ezek kicsit különbözőek, mert nem láttam őket játékkal foglalkozó weboldalakon. Azonban nagy megjelenést láttam az IBUYPOWER hirdetésekből, ahol néhány játékos ecseteli nekünk, hogy mennyire is jók a számítógépek a versenyképes játékra.

Az idézet Doublelift-től tökéletes: „Az IBUYPOWER Revolt egy hihetetlenül jó gamer pc. Minden más csak szemét.” Két célt kell ezzel elérni. 1) A hirdetésnek meg kell ragadnia a rajongók figyelmét, amit el is értek Doublelift jelképes kifejezésével 2) Képesnek kell lennie, hogy a személyes befolyását felhasználja, amit meg is tesz az első mondatban. Az idézet mind a két célt teljesítette.

Nos, ha sikerülne abbahagyniuk azt a szlogen használatát, hogy „Every day is an esport” totálisan egy fedélzeten lennék az IBUYPOWER kampányával. Egyszerűen csak nem értem, hogy mit jelent ez a szlogen, és ez hogy fog engem rábírni arra, hogy vegyek egy új számítógépet.

Tanácsok

Ahhoz, hogy sikeres legyen a szponzorációs kampányod, a következőket kell tenned:

  • Szinergia a szponzor és a szponzorált közt; e nélkül semmi sem lesz kész
  • Ha termékeket hozol létre, akkor tedd azt a szponzorált szervezeted márkájával. Ők rendelkeznek olyan rajongókkal, akik pénzt fognak rá áldozni, de ha nem teszed, akkor nem is kellene, szponzoráld a szervezetet.
  • Az ilyen támogatott társaságok valószínűleg szakértők, és fel kellene használnod a tudásukat.
  • Rád vár az a feladat, hogy elősegítsd, népszerűsítsd az együttműködést, nem pedig az általad szponzorált csapatra. Csinálj olyan kampányokat, amik majd felhívják a figyelmet különböző termékekre, és elősegítik, növelik a vásárló köröd nagyságát.

    Forrás: How to get the most out of a sponsorship