Sziasztok Idézők!
Ma karakter helyett egy nagyon fontos, és nélkülözhetetlen szerepről fogok írni. A játékok során az embereknek sajnos megvan az a szokásuk, hogy a dzsungelben lévő játékost hibáztatják saját haláluk miatt. Bizonyos esetekben igazuk van, de mint most meg fogjuk látni, ez a szerep nem olyan könnyű mint azt hiszik, sőt, talán ezt mondanám az egyik legnehezebbnek.
Fontossága
A dzsungelben lévő szörnyek jó sorrendben, és megfelelő gyorsasággal való megölése épp annyi (vagy még több) tapasztalatponthoz juttathat minket, mintha egy ösvényen harcolnánk. Ráadásul amíg az egyik játékos a dzsungelben van, a felső ösvényen lévő hős több miniont ölhet meg („farmolhat”), ezáltal ő is nagyobb előnyre tesz szert. A Piros „Lizard” és a Kék „Golem” a tapasztalatponton kívül értékes „buffokat” ad, amivel a portyázás nagyobb sikerrel járhat.
Rajtaütés (ganking)
A rajtaütés pontosan az az eleme a játéknak, amitől az első fázist izgalmasnak mondanám. A kezdő dzsungelesek tévesen úgy látják, hogy a rajtaütés az egyetlen feladata az ott játszó játékosnak. Annyiban igazuk van, hogy ténylegesen fontos feladat, de nem csak az egyetlen. A rajtaütés az adott ösvényeket olyan arany és tapasztalatpont előnyhöz juttathatja, amitől a későbbiekben már egyedül is képesek lesznek ölni és tornyokat dönteni, ezáltal lassan biztosítva a győzelmet. Egy jó rajtaütés váratlan, gyors öléssel vagy legalább egy Flash-sel végződik. A sikeres gankot segíti a Piros Buff, amelyre szert téve ütéseink lassítják, valamint extrán sebzik az eltalált ellenséget.
Feladata
Mint már említettem a rajtaütésen kívül más feladatai is vannak a dzsungelben játszóknak. Egy ezek közül a Sárkány biztosítása. Miután sikeresen rajtaütöttünk az alsó ösvényen, és a csapattársaink élete is úgy áll, öljük meg a Sárkányt, amely a játékban eltelt időtől függően ad aranyat az egész csapatnak. A sárkány 6 percenként éled újra. Az egész csapat érdeke az, hogy minél többször öljük meg ezt a lényt, ezért jó, ha számon tartjuk, mikor öltük meg pontosan, illetve mikor fog megint életre kelni.
Minden dzsungelesnek „kötelessége” a Smite (Sújtás) képességet választania, egy másik feladat teljesítése érdekében. A Sárkányért sokszor csapatharc alakulhat ki a játék későbbi részeiben. Ezzel a képességgel esély nyílik rá, hogy mint utolsó csapás, „ellopjuk” a több száz aranyat az ellenséges csapattól. Ugyanez vonatkozik Baron Nashorra is. Baron viszont eleve sokkal több aranyat ad, valamint egy erős buffal is felruházza az egész csapatot. Dzsungelesként ne féljünk a haláltól, ha esélyünk van ellopni akármelyik két lényt. (Egy ember halála nem ér annyit aranyban.) Harmadik feladatként a „Counter Jungle”-t, azaz az Ellen-dzsungelt említeném. Ez már nehezebb folyamat, mint az előző kettő. Tartsuk szemünket folyamatosan a térképen. Ha felbukkan az ellenséges Dzsungeles a pályán, tehát tudjuk, hogy hol van, és lehetőségünk is van rá, lopózzunk be az ő térfelére, és lopjuk el pár szörnyét úgy, hogy csak a leggyengébbet hagyjuk életben. Mivel nem hal meg az adott lénycsoport, ezért nem is jön újra, így rengeteg arany- és tapasztalatpont-hátrányba kerül az ellenség. Ezt a folyamatot segítik az esetleges őrszemek is. Utolsó feladata pedig a Kék buff biztosítása a középső ösvényen lévő játékosnak (ha annál a buffnál kezdtük a meccset, 8 perc környékén kell újra jönnie). Az általában középső ösvényen lévő APC-nek a leghasznosabb a Kék buff, hiszen hatalmas mana-regenerációt ad, valamint csökkenti a képességek újratermésének az idejét. A játék későbbi részében a Piros buffot az ADC-nek adjuk oda.
Tehát röviden: A Dzsungeles segíti az ösvényeken való győzelmet, a sárkányok megölését, ezáltal aranyhoz juttatva az egész csapatot, gátolja az ellenséges dzsungeles fejlődését, valamint fenntartja a buffot az egyes játékosoknak.
Folyamata
A legjobb dzsungeles mindig jókor van jó helyen. Karaktertől függően a Kék „Golem”-nél kezdjünk. Ezáltal sokkal hamarabb elérve a kettes szintet, mint mások, azonnal lehetőségünk nyílik a portyázásra. Ha a lenti csapatban kezdünk, gankoljuk is meg a felső ösvényt, azonban ha fent kezdünk, csak óvatosan üssünk rajta az alsó ösvényen. Mivel eleve két ellenséges játékos tartózkodik ott, sokkal nagyobb az esélye, hogy közülünk hal meg valaki, mint a felső ösvényen. Ha felül kezdünk, a kék után haladjunk szépen folyamatosan (kék -> farkasok -> szellemek -> golem -> piros stb. stb.). Mivel karakter-, de főleg helyzetfüggő, hogy hogyan és mennyire haladunk, ez sosincs kőbe vésve.
Figyeljünk oda csapattársainkra. Ha látjuk rajtuk, hogy nem úgy megy az ösvény, ahogy kéne, segítsünk be nekik. Azonban mindezt úgy tegyük, hogy megpróbáljuk nyomon követni az ellenséges dzsungeles hollétét. Ha tudjuk, hogy ő pont most ment el megölni a pirosat, figyelmeztethetjük az alsó ösvényünket, és úgy portyázhatunk a felső ösvényen, hogy nem kell számítani a riválisunk segítségére (vagy fordítva). Ha tudjuk viszont, hogy ő úton van a felső ösvény felé, vegyük mi is oda az irányt, ezzel lehetségesen megakadályozva, hogy az ellenség aranyhoz jusson.
Általánosságban nézve, egy Vadászpengével, valamint 5 életitallal kezdjük pályafutásunkat az adott meccsen, valamint vagy egy trinketmegsemmisítővel (ezáltal nagyobb lehetőségünk lesz portyázni) vagy egy trinkettel (ezáltal jobb lehetőségünk lesz Ellen-dzsungelezni).
Remélem, ismét hasznos cikket írtam. Bármi kérdés merül fel, vagy ha esetleg kihagytam valamit, kérlek írjatok kommentet! Jó vadászatot, és sikerben gazdag Dzsungelezést kívánok! –Nádasdi Döme