Újabb ingyenes karaktereink pedig a következők: Bliztcrank, Dr. Mundo, Gragas, Kog’Maw, Nasus, Skarner, Trundle, Urgot, Xerath és Ziggs.
Blitzcrank
Egyedülálló a támogatók között. Rendkívül hasznos tud lenni, ha megtanulsz jól célozni vele. Legismertebb képessége az Odahúzás (Q), amit sokan nem szívlelnek. Ha az ellenséges lövészt sikerül torony alá behúznod, akkor nincs esélye visszatámadni, és a Vasököl (E) miatt (felüti ellenfeled) a menekülése is korlátozott. Ezt a kettőt érdemes fejleszteni a töltési idő csökkentése miatt. Támogatóként csak ennyi dolgod van, de ha jó ellenfelet húzol be (mágus vagy lövész) a csapatod nagyon hálás lesz érte. Ennek segítségével az erőviszonyok máris felborulnak, hiszen az ellenfél azon kapja magát, hogy négyen maradtak az öt ellen, ráadásul olyan halt meg aki nagy sebzés kiosztására képes. Ez után nagy eséllyel meg fognak hátrálni, és védekező pozíciót vesznek fel tornyaik alatt. Továbbá ha még egyszer-kétszer sikerül megcsinálnod a meccs folyamán, nagyjából el is dőlt a csata sorsa, mivel az ellenség nem nagyon fog rátok támadni emberhátrányban. A tornyaik meg szép lassan el fognak fogyni alóluk, akárhogy is védekeznek. Ha netán mégis kitámadnának, a Vasököllel próbáld hátráltatni az ellenfeleket. A Statikus mező (R) mágikus sebzést okoz és minden ellenfelet elnémít a közeledben 0,5 másodpercig, de ez épp elég ahhoz hogy a töltődő varázslatokat beszakítsa (pl.: Fiddlesticks-W/R, Katarina-R, Nunu-R stb.), így érdemes ezekre tartogatni, és nem a harc kezdeténél fölösen elhasználni.
Dr. Mundo
Az egyik legerősebb tank karakter, ha jól játszanak vele szinte megölhetetlen. Hatalmas életregenerációjának köszönheti ezt. A Fertőzött hasítóbárd (Q) alkalmas arra, hogy ellenfeledet távolról sebezd. A sebzés érdekében ezt érdemes fejleszteni. Ez tankok ellen is hatásos, hiszen az ellenfél jelenlegi életének egy bizonyos százalékával sebez. Másodjára az Égető gyötrődés (W) jól jöhet, mivel ha ez aktív, a beérkező hátráltató effektek hatóideje csökken, és a képesség fejlesztésével ez az érték is nő. A csapatos harcokat próbáld meg te kezdeményezni, amint eltaláltál egy gyengébb ellenfelet a hasítóbárddal. A lassítás miatt társaid könnyen elkaphatják őt, de te közben haladj tovább, és próbálj másokat is lelassítani. A cél az, hogy minél több varázslatot kihúzz ellenfeleidből, így a lövészednek vagy mágusodnak már nem kell ezek elkerülésével törődnie, így koncentrálhat az ellenfelek likvidálására.
Gragas
Elsősorban a középső ösvényen volt honos, de lassan elterjedt a felső ösvényen is. A Pezsgőhordó (Q) alkalmas távoli ellenfelek sebzésére, de farmoláshoz is kitűnően alkalmazható. Fontos tudnivaló hogy minél tovább tölt (max 2 másodpercig, 150%) annál nagyobb lesz a sebzése illetve a lassítása. Ennek érdekében jó ha a Testi letarolás (E) segítségével elkábíthatod ellenfeled 1 másodpercig, így nyerhetsz egy kis időt, hogy a Pezsgőhordó tovább töltsön. A támadás előtt érdemes használni a Szürkebarátot (W) aminek hatására kevesebb sebzést kap az elkövetkezendő 3 másodpercben, ráadásként a következő alaptámadásod bónusz sebzést okoz, amihez a célpontod maximális életének bizonyos százaléka is hozzáadódik. Ha kevés az életed, akkor ennek segítségével a harctéren maradhatsz. Az öröm órája 4% maximum életet tölt vissza minden képesség használatakor (egyszer lehet aktiválni 8 másodpercen belül), és mivel a Szürkebarátnak nincs költsége, így ez gyakorlatilag ingyen életöltést jelent. A Robbanékony hordó (R) is nagyon hasznos lehet csapatos harcok során, mivel ellöki az ellenfeleket. Így egy rendezett csapatot is könnyen szét lehet zilálni.
Kog’Maw
A legtöbben lövészként használják, de mágusként sem elhanyagolható. Lövészként a Mágikus bioágyú (W) fejlesztése az ajánlott, hogy minél nagyobb legyen a támadási távolságbónusz, majd ez után a Maró köpés (Q) a bónusz támadási sebesség miatt. Nem nehéz a dolgod lövészként, hiszen a megnövelt hatótávval csak alaptámadásokat kell bevinned. Próbáld megtartani a távolságot, a Lélegző ágyú (R) is segít ebben nagy hatótávolságával. Ha pedig félsz bemenni egy bokorba, mert megérzésed szerint pár ellenfél lapulhat ott, ebben az esetben is segít végső képességed, hiszen ha eltalálsz vele egy ellenfelet, 4 másodpercig nyomon követheted mozgását (láthatatlan ellenfelekre ez nem vonatkozik).
Mágusként a karakter végső képességére kell alapozni az eléggé kicsi töltési idő miatt. Viszont ha a Lélegző ágyút használjuk rövid időn belül, akkor a mannaköltsége nő (max 400 manna/lövés), ezért próbáljuk a jelzést alacsony szinten tartani, a lövéssorozatok között kicsi szünetet tartva. Ebben az esetben érdemes a Mérgező takonyt (E) fejleszteni, ami könnyebbé teszi a farmolást illetve a minionok mögött is sebezheted ellenfeled. Másodjára a sebzés érdekében a Maró köpés hasznos lehet, főleg mivel ez redukálja az ellenfeled páncélját és mágikus ellenállását, így más képességeid nagyobb sebzést fognak okozni.
Nasus
Félelmetes karakter, főleg ha hagyják farmolni. Ha a Szipolycsapás (Q) megöli ellenfeledet, akkor a következő csapás már 3 bónuszsebzést okoz (nagy minion,hősök és nagy szörnyek 6-ot érnek). Ezt gyakorlatilag a végtelenségig lehet halmozni, ennek csak a játékidő szab határt. Ezt a képességet ajánlott fejleszteni, hogy csökkenjen a töltődési ideje. Az Elszárítás (W) segítségével lelassíthatod ellenfeled mozgását, ezen felül még a támadási sebességét is. Másodjára ezt érdemes fejleszteni, így garantáltan senki sem fut el előled. Csapatos harcok során mindig keresd az ellenfél lövészét, hiszen ha lelassítod a támadási sebességét, azzal elveszti sebzésének nagy részét, és a lassú mozgása miatt könnyű célpont lesz társaid számára is. Még a harc elejénél érdemes A sivatag bosszúját (R) használni, mivel az ez által okozott sebzés 6,375%-át átalakítja a saját javára, és ebből bónusz sebzést nyer. A Lélektüzet (E) mindig használjátok úgy, hogy minél több ellenfél álljon rajta, mivel ez redukálja a páncéljukat, így nem csak te, de társaid is több sebzést tudnak okozni. A dzsungelben is használható a karakter, de véleményem szerint a felső ösvényen jobbak a viszonyok Szipolycsapás halmozásához.
Skarner
Elsősorban a dzsungelben használatos. Nemrég kapott egy kis változtatást, amitől még könnyebben lehet rajtaütést végrehajtani vele. Fejleszteni elsőnek a Kristálytámadást (Q) érdemes, hogy a szörnyeket hamar meg tudd ölni, és minél hamarabb el tudd érni a 6. szintet. Ezután a rajtaütés nagyon egyszerűvé válik. A Karóba húzás (R) segítségével fogd meg a célpontod, és húzd minél távolabb társaitól vagy a tornyától, de fontos, hogy a Kristályos kitinpáncél közben aktív legyen. Ennek hatására bónusz mozgási sebességet kapsz, így még távolabb húzhatod magad után áldozatod. Másodjára ezt ajánlanám figyelmetekbe a fejlesztések terén. A karakter legnagyobb erőssége a végjátékban mutatkozik meg igazán. Végső képességével 2 másodpercig cselekvésképtelenné teszi ellenfelét. Ennek értelmében ezt a képességet érdemes a legveszélyesebb ellenségeden alkalmazni (lövész, mágus – attól függően, melyik bizonyul a játék során erősebbnek).
Trundle
Nagyon jó dzsungler karakter, de a felső ösvényen se rossz. A Veszett harapás (Q) nagyon hasznos a harcosok ellen, mivel csökkenti ellenfeled sebzését, a tiédet pedig növeli. Használat után a képesség lenullázza a támadási időt, így ha egy alaptámadás után aktiválod a képességet, nem kell megvárni a támadási sebességből származó különbséget, Trundle azonnal beleharap ellenfelébe. Az Agónia (R) segítségével ellophatod ellenfeled maximális életének (20%/24%/28%), páncéljának és mágikus ellenállásának (40%) egy részét, ezzel őt gyengítve, magad pedig erősítve. Ennek értelmében érdemes ezt a képességet az ellenséges csapat tankján alkalmazni, így minél több védelmet nyerve. A szenny oszlopa (E) fejlesztése marad utoljára, de ezt a képességet se becsüljük le. Nagyon hasznos az ellenfél menekülési útjának blokkolásába, vagy akár betolhatod az ellenséged orra elé, aki nagy eséllyel fel fogja adni üldözésed. Ha pontosan az ellenfeledre helyezed ezt a képességed, akkor félre is löki őket, így a töltődő varázslatokat is beszakítja. Ráadásul ha jó helyen használod egy V alakú falnál, akár mozgásképtelenné is teheted célpontod. A Szennyezést sose felejtsd el használni a csapatos harcok során, hiszen ebből nem csak mozgási-és támadási sebességet nyersz, hanem élettöltési bónuszt is kapsz belőle. Ez vonatkozik a passzívra, életlopás, a végső képességedre, de még a másoktól kapott gyógyításra is.
Urgot
Az alsó ösvényen használható, de akár a felső ösvényen is. Passzívja nagy előnyt jelent más karakterekkel szemben, hiszen redukálja a sebzésüket 15%-al. Alaptámadásának a hatótávja elég kicsi, de ezt ellensúlyozza a Savlövedék (Q). Ezt a Noxusi korróziós rakétával (E) kombinálva érdemes használni, mivel így a Savlövedék követi célpontodat. Ráadásként ha a Terrorgenerátor is aktív akkor az alaptámadásaid mellett a Savlövedék is lassítja ellenfeled mozgási sebességét. A Hiperkinetikus poziciócsere (R) arra alkalmas, hogy megakadályozd ellenfeled az elfutásban. A töltődési idő közben célpontod elnyomás alá kerül, ennek hatására nem tud se mozogni,támadni vagy varázslatokat használni. A képesség végeztével Urgot páncélt és varázsellenállást kap, ellenfeled pedig 40%-al lelassul 3 másodpercig. Csapatos harcok során próbáld a Savlövedékkel a leggyengébb célpontot fókuszálni, ha pedig valaki rád támad, használd végső képességed és kérd társaid segítségét, hogy öljék meg amíg elnyomás alatt szenved.
Xerath
A középső ösvényen használatos mágus karakter. A Manatöltés (passzív) segítségével sokáig a harctéren lehet vele maradni, nem kell mannahiány miatt hazateleportálni. Képességeinek hatótávja elég nagy, így csapatos harcok során nem kell a csata közepébe menned ahhoz, hogy sebzést okozhass ellenfeleidnek. Az Araknopulzus (Q) hatótávja növelhető egy kis töltési idő ellenében, csak ezt ellenfeled is látja, így fel fog készülni. Annak érdekében, hogy eltaláld ellenfeled, próbáld a képességed a mozgási irányába használni, így szépen belesétál a sebzésbe. A Sokkoló gömb (E) segítségével elkábíthatod ellenfeled, így biztosítva azt, hogy a többi képességeid is célba érjenek. A kábítás ideje pedig attól függ, hogy milyen távolról találod el a célpontodat. A Pusztítás szemével (W) próbálj úgy célozni, hogy a képesség közepével találd el, így a sebzés és a lassítás is nagyobb lesz. A Leszögezett erő (R) tökéletes távoli célpontok kivégzésére, akik azt hiszik hogy 100 élettel elfuthatnak. Ha netán az első lövést elhibáznád, még mindig marad két lehetőséged.
Ziggs
Ha szereted a mágus karaktereket, és jól tudsz célozni, akkor érdemes kipróbálnod ezt a karaktert. Kijelölős képességei nincsenek, így a hátránya az, ha mellélősz minden képességet, gyakorlatilag nincs sebzésed. A Pattogó bomba (Q) fejlesztése az ajánlott, mivel ez adja a karakter fő sebzését, majd másodjára a Hextikus aknamező (E) . A hős legnagyobb erénye, hogy távolról is képes ellenfeleit megsemmisíteni. Ha viszont közel kerülnek hozzád, akkor se pánikolj be, hiszen a Hátizsák töltet (W) segítségével ellökheted ellenfeled magadtól, vagy akár fordítva is. Ha jól használod ezt a képességet, akár falakon is át tudsz ugrani. Csapatos harcok közben képességeid próbáld úgy használni, hogy minél több ellenfelet találj el velük. A Mega inferno bomba nagy hatótávval bír, így a tőled távoli harcok kimenetelét is a saját javatokra fordíthatod egy jól célzott végső képességgel.
Sok sikert és jó játékot kívánok!