League of Legends

KhaZix, az üresség ragadozója

6ThoZQt

Az elkövetkezendő jó pár sorban az egyik kedvenc hősömről fogok nektek részletesebben írni. Kha egy olyan hős akit megannyi nerf és balanszolás sem volt képes kiradírozni a Riftről. Továbbra is jelentős része a metának és kedvelt pick az LCS meccseken is. Jelen felállás szerint nem őt, hanem a körülötte lévő környezetet és itemeket változtatták meg radikálisan. Az új dzsungel és annak ajánlott item szettje új kihívások elé állítja. Bár nem próbáltam még, de első ránézésre a harcosok számára ki alakított itemek lesznek legtökéletesebb fegyverek neki. Ezzel a tárgyal ki tudjuk váltani a Brutális megvásárlását, viszont búcsút kell mondanunk a Gyíkmester lelkének hasznos passzívjától, ami az égetést biztosította. Ezen változtatásokat hamarosan kipróbálom és újabb cikkbe rendezem őket. Jelen esetben foglalkozzunk magával a hőssel.

A meta mágus

Mint említettem Kha-nak biztos helye van a jelenlegi csapatokban a nerfek ellenére is. Ennek oka az lehet, hogy változatos hős és könnyedén alkalmazkodik körülménykehez. Ideje kicsit elmerülni képességei hálójában és kibogozni, hogy milyen a jó Kha’Zix.

(Q) A félelem íze

Gondolom mindenki életében megvan az a pillanat, hogy békésen farmolgatunk ösvényünkön amikor iszonyat sebzés szakad a nyakunkba. Igen, mire feleszmélsz mintha egy lila valamit láttál volna, de már szürkül a monitorod. Sokan preferálják a félelem ízének maximumra fejlesztését és evolválását 6-os szinten. Counter-dzsungel szellemű játékosoknak remek kezdés. Érdemes számításba venni azt is, hogy minden ösvényen legyen egy jó tömegírányítási képesség ellenkező esetben a félelem íze könnyen kihasználatlan maradhat. Bár az új súlytás variációk egyike ezt is küszöbölheti, de akkor a counter-dzsungel tevékenységünk esik vissza az arra kitalált súlytás hiánya miatt.

(W) Ürességtüske

Ez a képesség remek feltételt biztosít a dzsungelünk könnyed takarítására, emellett elegendő életerőt nyerünk vissza az erőteljes rajtaütésekhez. Evolválása még jobban erre a játék stílusra fekteti a hangsúlyt. Nagyon fontos a jó kommunikáció a rajtaütés előtt az ott tartózkodó csapattaggal, mert az ő sebzésük is kelleni fog a félelem íze háttérbe szorulásának következtében keletkezett sebzés kiesésének betöltésére. Cserébe kapunk egy jól használható lassító képességet ami rálátást is biztosít a menekülő ellenfélre. Személy szerint egy ilyen rajtütés során legalább az idézői varázslatok egy részét sikerül kicsalni az ellenféltől, ezáltal már előnyhöz juttattuk az ösvényen tartózkodó csapattársunkat.

(E) Ugrás

Jöttünk, ugrottunk, taroltunk. Bár ilyen egyszerű lenne. Fontos taktikai képesség az ugrás. Itt nem a sebzés van előtérben, hanem a mobilitás. Semmilyen körülmények között nem ajánlatos elsőnek evolvolni ezt a képességet. Másodjára annál inkább. 11 szinten már képet kapunk arról, hogy melyik ösvény szorul segítségre. Nagyban meg könnyíti a rajtaütést hatótávja és azonnali újratöltődése assziszt vagy gyilkolás esetén. A játék kései szakaszában könnyedén gyűjthetjük be az elkóborolt hősöket 5v5 harc után. Gyönyörű Baron és sárkány lopásokat lehet megvalósítani vele.

(R) Éteri roham

Újabb játékosoknak mondom, hogy akármilyen hihetetlen, elég nagy prioritása volt ennek a képességnek az evolvolása. Láthatatlanság mellé 50% sebzéscsökkentést is adott ez a varázslat. Mára már teljesen kiesett az evolvolási listáról, bár ritkán még látni, hogy ezt fejlesztik. Természetesen a képesség még ma is hasznos, de alap formájában is képes kitölteni a neki szánt szerepet.

Játékmenet

Szerény véleményem szerint Kha dzsungeles hős, így ezen a vonalon elindulva jegyeznék meg pár dolgot a játékmenettel kapcsolatban. A régi rendszer metáját írom mert az új elég ködös még nekem. Kék oldalon piros buff, farkasok,kék buff. Lila oldalon kék buff,farkasok,piros buff. Na várjunk csak, van eltérés a két oldal között, hogy egyszer az egyik buff aztán a másik kell? Természetesen nincs. Egy a célunk a felső ösvényre kivitelezni egy megfelelő rajtaütést. Mint feljebb említettem itt ki ugrik egy átvillanás vagy egy ghost, jobb esetben első gyilkosság. Ennél a pontnál gyakorlatilag 6-7 szintig el is lehet felejteni a felső ösvényt. Lehet menni ha a társunk kéri,de általában ennyi elég a felső ösvényen harcolónak, hogy boldoguljon. Középső ösvény rajtaütése változó dolog. Itt illik figyelni, hogy a menekülő képességek ki mentek-e, mert ha igen itt is könnyen égetik a flasht ellenségeink. Alsó ösvény rajtaütése szerintem egy jól megtolt minion hullám segítségével az alsó bokorba osonni és megvárni a reakciókat, ami által ki derül, hogy van-e elhelyezve őrszem. Ha túl vagyunk a játék korai fázisán folyamatos sárkány felügyelet mellett tisztítsuk dzsungelünket és figyeljünk a kedvező helyzetekre ami valljuk be egy jól elsült korai fázis után elég gyakori, nem nehéz előnyt faragni. A játék végső fázisában a csapatharcok idején, én a jólbevált taktikám használom. Éteri rohammal beállok az ellenség közé és Randuin omenjénnek elsütésével kezdek. 80%-ban szét rohannak, ezáltal elszigetelt Q-kat lehet ütni az ellenség adc illetve mágus hőseire. Bent az ugrás, bent az éteri roham második akciója. Ha jó rálátással rendelkező csapatunk van ezt a lehetőséget kihasználva pillanatok műve alatt küldjük őket a kezdő helyre. Természetesen rengeteg szituációs változó alakítja a jól megszokott taktikát, de ami bevált annak alapjait illik megtartani. Ezekre a dolgokra egy Lulu ulti esetleg egy Leona ulti már csak hab a tortára.

A két ősellenség

Játékmenetben elég elenyésző a szerepe, de illik tudni, hogy Kha’Zix és Rengar komoly ellentétek. Kha célja a legerősebbé válni azáltal, hogy a legerősebb fenevadakat falja fel ezáltal elnyerve pozitív tulajdonságait. Egy minimális játékbeli szerepe azért van a dolognak. Ahogy Kha elérte a 16 szintet bármikor bevillanhat a „Vadászat indul!” felirat/küldetés. A feladat egyszerű(nek tűnik). Győzzön a jobb. Természetesen elég az asziszt is, de jobb ha mi végzünk ős ellenségünkel. Ha Kha megölte Rengart lehetőséget kap elérni tökéletes mivoltát egy negyedik elvolválással. Ellenkező esetben Rengar is megkapja a maga jutalmát, de ez egy másik történet.

Összegzés

Aki kedveli a dzsungelezést és olyan hőst szeretne oda vinni, aki változatos és erős annak remek választás Kha’Zix. Sebzésével nagyon sokat tehetünk csapatunkért. A játék összes fázisában élvezetes vele a játék. Ügyeljünk buffjainkra és ne feledkezzünk meg arról, hogy a dzsungeles feladata az, hogy feltétel nélkül segítse csapatát és bármilyen nehéz, ezt akkor is tartsuk be ha nem túl barátságos a meccs hangvétele csapaton belül. Bízom benne, hogy sokaknak meghoztam a kedvét a bogárkához és a már profin kezelők számára is sikerült adni egy kis löketet az új változtatások által felmerült nehézségek áthidalására. Ne feledjétek: A változás jó!

Exit mobile version